Bea de Kruijf gekozen tot lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen Lopik

Bea de Kruijfvrijdag 17 november 2017 19:27

Tijdens de algemene Ledenvergadering op 16 november jl. is Bea de Kruijf-Overeem unaniem gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Bea is sinds 2014 gemeenteraadslid in Lopik namens de ChristenUnie. Op nummer 2 van de kandidatenlijst kozen de leden voor Bert de Leede, nummer 3 wordt bezet door Simon Hoogendoorn en Dick van den Broek staat op nummer 4.

Bea sprak tijdens de ledenvergadering een heldere verkiezingsboodschap: “Ik wil mijn steentje bijdragen en als burger verbindend aan de slag gaan met het wel en wee in de gemeente Lopik. Ik wil de overeenkomsten en zeker niet de verschillen benadrukken tussen de diverse groepen in onze mooie gemeente: de verbinding zoeken. Die groepen kunnen ouderen en jongeren zijn, maar ook werkenden en niet- werkenden, hulpgevenden en hulpzoekenden, allochtonen en autochtonen. Dat kan natuurlijk bij vrijwel elke politieke partij, maar de basis van mijn dagelijks leven is de Bijbel. Daar vindt de CU haar basis ook en daarmee hebben we met elkaar het goede voor de samenleving in z’n totale breedte op ons netvlies staan. Ik zie een Lopik voor me waarin mensen naar elkaar omzien en niet alleen hun eigen belang dienen. In de komende periode wil de ChristenUnie Lopik zich o.a. hard (blijven) maken voor de leefbaarheid in de diverse (kleine) kernen, de verdere ontwikkeling naar een energie-neutraal Lopik en het waarborgen van zorg en aandacht aan de kwetsbaren in Lopik.” aldus Bea tijdens de goed bezochte ledenvergadering in de Schaapskooi in Lopik.

Tijdens de algemene ledenvergadering is door de leden ook het verkiezingsprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Klik hier voor dit verkiezingsprogramma en de volledige kandidatenlijst.