Afscheid Dick van den Broek

Dick vd Broek ascheid.jpegmaandag 03 december 2018

Tijdens de raadsvergadering op 27 maart 2018 is er afscheid genomen van Dick als raadslid voor de ChristenUnie en is stilgestaan bij zijn jarenlange inzet voor de ChristenUnie Lopik en de gemeente Lopik.

Tijdens de onlangs gehouden ledenvergadering op 21 november 2018 is dit nog eens dunnetjes overgedaan.

Ina de Korte roemde zijn tomeloze inzet voor de ChristenUnie en de gemeente en zijn ontzettende grote dossierkennis. Zij bedankte hem voor de jarenlange prettige samenwerking met haar, maar ook met Anne. Daarna noemde Bea de Kruijf nog dat Dick toch echt wel goed met vrouwen overweg kan aangezien hij de afgelopen 20 jaar met vrouwen heeft samengewerkt in de fractie. Zij benadrukte nog zijn vermogen om anderen de ruimte te geven in zowel de fractie als ook in de gemeenteraad.

Vervolgens overhandigde Ina een prachtig beeldje aan Dick als dank vanuit de ChristenUnie Provinciaal en de ChristenUnie Landelijk voor zijn inzet en bijdrage in de afgelopen 20 jaar.

Dick sprak vervolgens zijn dank uit naar Ina, Anne, Bea, Dick Schouten en Bert voor de prettige samenwerking in de afgelopen jaren.

Als toelichting bij het beeldje:

Het mensfiguur knielt tot God om Hem alle eer te geven. Dit figuur vormt de C van de ChristenUnie. De U is vanuit de ruige grond door mensenhanden opgebouwd. Zo vormt de sculptuur de letters CU.

Reacties op 'Afscheid Dick van den Broek'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.